22 Nisan 2009 Çarşamba

Panorama 1453 Fetih Müzesi

 Panorama 1453 ve Harbiye müzesini ziyaret ettik. Öyle keyif aldım ki kısa zamanda tekrar gidip doya doya gezmeyi planlıyorum. Daha önce öğrenciler ile geziye gitmediğim için beni nelerin beklediğini bilmiyordum ancak kendimi kötü şeylere alıştırmıştım:) Neyseki sorunsuz çok eğlenceli bir gün geçirdik.

Saat 10:30 gibi yola çıkıp ilk olarak panorama 1453 fetih müzesine gittik. Bu müze Topkapı şehir parkında bulunuyor. Oldukça kalabalık bir öğrenci grubu ile gitmiştik bu nedenle kapıda biraz beklemek zorunda kaldık ancak içeri girdiğimizde her şeyi unutup kendimizi muhteşem görüntüden alamadık. Daha önce nasıl bir yapı olduğunu araştırmamıştım iyi de yapmışım ilk girdiğim anda oldukça hoş bir şaşkınlık yaşadım. Tıpkı Truman Show daki gibi masmavi bir gökyüzü üzerimizdeydi. Etrafımız ise savaş alanı… Her şey öyle büyüleyici, o kadar canlıydı ki yankılanan top sesleri ile ürpermemek elde değildi.

Panorama 1453

Panorama 1453

Çıkışta gezdiğimiz müzenin minyatürü bizi karşılıyordu hemen resmini çekip sizlere nasıl bir yapı olduğunu göstermek istedim. Resimde görünen ortadaki boş daire ziyaretçilerin gezi alanını oluşturuyor. Etrafta savaş araçları hendekler, toplar, mermiler.. Daha uzaklarda askerler, toplarla dövülen kaleler, ateş topları ve Fatih Sultan Mehmed ile Akşemsettin at üzerinde savaş alanında…

panorama 1453

Panorama 1453

Mutlaka gidilmesi, görünmesi gereken bir yer diye düşünüyorum. Giriş ücretinden tam emin değilim ancak öğrenci giriş bileti 3TL, yetişkin ise 6 TL gibi hatırlıyorum. Hemen şimdi görmek istiyorsanız 360 derece panoramik görüntü için burayı tıklayın.

Panorama 1453

0 yorum:

Yorum Gönder

kpss, kpds, ssk sorgulama, tarım bağkuru, kpss tercihleri
Küfür/spam/işime gelmeyen yorumları silerim :)

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | JCpenney Printable Coupons