4 Temmuz 2009 Cumartesi

Çikolatalı Sufle

 



Yapımı kolay bir sufle tarifi..
Malzemeler
125 gr bitter çikolata
125 ml krema
3 adet yumurta sarısı
1/2 paket vanilya
5 adet yumurta akı
3 yemek kaşığı şeker
1-2 yemek kaşığı pudra şekeri
Hazırlanışı
Sufle kapları yağlanıp içine pudra şekeri serpilir.
Kaplar hamur hazırlanana kadar buzdolabında bekletilmeye alınır.
Çikolata robotto çekilir ya da bıcakla inceltilir.
Krema ve çikolata bir tencerede karıştırılarak pişirilir.
Yumurta sarıları teker teker kremaya eklenip iyice karıştırılır.
Vanilya ilave edilip 3-4 dakika daha pişirilmeye devam edilir.
Kremalı karışım ocaktan alınır.
Başka bir kapta toz şeker ve yumurta akları kar haline gelene kadar çırpılır.
Yumurta karı yavaş yavaş tahta bir kaşıkla çikolatalı kremaya ilave edilip karıştırılır.
Sufle hamuru kalıplara 2/3′ünü geçmeyecek şekilde doldurulur.
Önceden 180 dereceye ısıtılmış fırında 15 dakika kapağı hiç açılmadan pişirilir.

Notlar
Tarif 6 kişilik. Tabi kalıplarınıza (remekin)göre değişir.
Dün akşam acil olarak sufle yapmam gerektiğinde internetten pratik bir tarif aradım. Bu tarifi de Hasır Sepet'te buldum.
Ben evde olmadığı için bitter çikolata yerine sütlü çikolata kullanmak zorunda kaldım.
Üzerine pudra şekeri serpilerek servis yapılması adettendir. Ben bitter yerine sütlü çikolata kullandığım için çikolata tadının az olacağını düşünerek çikolata sosu ile servis yaptım.

0 yorum:

Yorum Gönder

kpss, kpds, ssk sorgulama, tarım bağkuru, kpss tercihleri
Küfür/spam/işime gelmeyen yorumları silerim :)

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | JCpenney Printable Coupons