20 Kasım 2010 Cumartesi

Sermayesiz İşler

1-Merdiven silmek. Bugün piyasada 40 ila 100 ytl karşılığında (merkeze ve şehire göre)bina aralarındaki merdivenleri silebilirsiniz.Eğer ben erkeğim bu iş bana göre değil derseniz keyif sizin. Ayda 10 binayla 50 ytlye anlaşırsanız 50*10:500 ytl yapar. Unutmayın ayda en az 4 defa veya 8 defa silmeniz gerekli.

2-Esnaf vitrin ve cam temizliği. Sadece esnafların vitrin ve cam temizliğini yaparak para kazanabilirsiniz.Bir esnafın camını temizlemek ayda 50-100 ytl arası. Haftada iki gün yapılıyor.Ayda 8 kere ücret bir aylık alınıyor.
3-Hazır poşet içecekler Bir termos alıyorsunuz evde hazırladığınız sıcak suyu içine koyuyorsunuz.Toplu halde plastik bardak ve kaşık alıyorsunuz.Ve başlıyorsunuz işe.İşimiz hazır içecekler sektöründeki tüm ürünleri müşteri ayağına sunmak. çay,kahve,bitkisel çaylar,salep vs.. Hedef kitleniz taksiciler ve minibüsçüler olabilir.Mesela Üsküdardaki bir durakta hatırladığım kadarıyla minibüslerin işe başlama yerinde çay ocağı var.Ama müşteri bekleme noktalarında yok.Aynı şekilde bu taksicilerdede durum böyle.Bir başka hedef kitle olarak pazar yerlerini de seçebilirsiniz. Sebze meyve ve elbise satan pazarcılarda müşteriniz olabilir.Ve tabii ki esnaflarıda unutmamak lazım.Etrafında çay ocağı yoksa.
4-Kendinize güveniyorsanız izinli pazarlama yöntemi uygulayabilirsiniz.Bir bayiye gidin bu mobilya sektörüde olabilir diğer bir sektörde olabilir. Ve konuşun ben sizin ürünlerinizi tanıtmak için ev toplantıları düzenleyeceğim tanıtım standları kuracağım deyin.Ve karşılığında satılan üründen belli bir komisyon isteyin. Anlaşabilirseniz önce işi nasıl yapıcağınızı öğrenin.Ürün hakkında firma hakkında bilgiler edinin.Ve bir iş planı oluşturun. Örneğin bir koltuk takımı tanıtacaksınız.Ürünü fiyatını ve yapılacak taksitleri iyice öğrenin.Ve pazarlamaya başlayın. Ayrıntıya girmek isterdim ama uzun sürebilir. Farklı birkaç kategoride belirteyim.Bu işi dekorasyon yönündede uygulayabilirsiniz. Sizlere ilginç bir anımıda anlatayım. Bundan 4 sene önce Praktikerdeki 19 ytl’lik çadırları alıp 40 ytl’ye satmıştım.(Lokanta tarzı yerlere.)Ve 50 adeti bu şekilde satmıştım. Nasıl mı sattım.İlk önce ürünü alıp satmadım.Japonların (Jıt) Sıfır stoklu üretim sistemini biraz değişikliğe uğrattım.Sıfır stoklu sipariş sistemine çevirdim.Ve ürünün resmini alıp insanlara gösterip siparişlerini aldım daha sonra gidip ürünleri alıp dağıttım.Praktikerdeki satıcının yüzündeki şok ifadeyi hala unutamıyorum.Bu kadar çadırı ne yapacaksın!
5-Plastik doğramacılarla (pimapen-erpen bayileri gibi) ortak çalışabilirsiniz.Balkonları bilirsiniz birçoğu hala plastik doğrama çevrili değil.Plastik çevrili olanlarıda görmüşsünüzdür. Alın size güzel bir fırsat.Önce plastik doğramacıyla komisyon anlaşmanızı yapın.Sonra gidin balkonunda plastik doğrama olmayan bütün evlere teklif yapın. Aynı evlerde görüşme yapabildiğiniz evlerde balkondan bahsederken banyoyuda es geçmeyin.Küvet etrafındaki açık alandanda size bir iş fırsatı çıkabilir. İşin aslı fırsat çok.Ama bunları farketmek lazım.Birde önemli olan kazanırken kazandığınızı harcamaya dikkat etmeniz lazım. Bu yazdığım işlerin birçoğunuza zor geleceğini biliyorum.İsterseniz neden bu tarz işleri yapamayacağınızı anlatın.Elimden geldiği kadar yardımcı olmaya çalışayım.

0 yorum:

Yorum Gönder

kpss, kpds, ssk sorgulama, tarım bağkuru, kpss tercihleri
Küfür/spam/işime gelmeyen yorumları silerim :)

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | JCpenney Printable Coupons